Adana Film Festivali’nden Cannes’la Ortaklık

Adana Film Festivali’nden Cannes’la Ortaklık

544
0
PAYLAŞ

22-30 Eylül 2018 tarihleri arasında 25. kez düzenlenecek Adana Film Festivali’nin bu yılki ortağı dünyanın en prestijli uluslararası film festivali Cannes Film Festivali’nin 57. yaşını dolduran en köklü bölümü Semaine de la Critique.

1962’de başlayan Semaine de la Critique, tarihinde Tevfik Başer (40 Metre Kare Almanya, 1986) Şahin Kaygun (Dolunay, 1988), Furüzan-Gülsün Karamustafa (Benim Sinemalarım, 1990), Canan Gerede (Robert’ın Filmi, 1992), Serdar Akar (Gemide, 1998) Mehmet Can Mertoğlu (Albüm, 2016) gibi pek çok yerli yönetmenin adını duyurduğu önemli bir platform olmuştu.

Fransız eleştirmenlerin başlattığı bölüm, ilk film ve ikinci filmleri göstererek genç yetenekleri keşfetme özelliğiyle biliniyor. Tarihi boyunca Bernardo Bertolucci, Dusan Makavejev, Wong Kar-Wai, Alejandro Gonzalez Innaritu, Guillermo Del Toro, Fernando Solanas, Léos Carax, Jerzy Skolimowski, Hiroshi Teshigahara, Victor Erice, Ken Loach, Ousman Sembene, Otar Iosseliani, Jean-Marie Straub, Tony Scott, Barbet Schroeder, Denys Arcand, Aleksei German, John Sayles, Arnaud Desplechin, Deepa Mehta, Philippe Garrel gibi yönetmenleri sinema piyasasına armağan ederek de bu özelliğini perçinledi.

Semaine De la Critique, otuz yıl önce başlayan kısa film seçkisiyle ise Gaspar Noé, François Ozon, Andrea Arnold, Tran Anh Hung, Neil Jordan, Denis Villeneuve ile Justin Kurzel’in henüz emekleme adımlarının ilk atıldığı yer oldu. Bu yıl ise yeni Noé’ler, yeni Ozon’lar, yeni Arnold’lar çıkarma peşindeki iddialı seçki ortaklık kapsamında Adana’da keşif olanağı sunacak.

Leica Cine Keşif Ödülü’ne ulaşan Yunan sinemacı Jacqueline Lentzou’nun ‘Hector Malot, The Last Day of the Year’ı ile Canal+ Kısa Film Ödülü’nü kucaklayan Elias Belkeddar’ın Cezayir-Fransa ortak yapımı ‘A Wedding Day’ini de içeren10 yarışma filmi seyircilerle beşer filmlik iki program halinde buluşacak.

Öte yandan seçkinin ‘özel seans’ bölümü kapsamında yine Cannes’da ilk kez gösterilen, ‘Ara’ (‘Interruption’) ile tanınan Yunan yönetmen Yorgos Zois’e Hollywood yolunu açan ‘Third Kind’, 2017’de Venedik’te beğeni toplayan ‘Vahşi Oğlanlar’ın (‘Les Garçons Sauvages’) yönetmeni Bertrand Mandico’nun iddialı son kısa filmi ‘Ultra Pulpe’ ve Boris Labbé imzalı benzersiz Fransız animasyonu ‘La Chute’ de üçüncü programı oluşturacak.

Festival kapsamında Charles Tesson’un direktörlüğündeki Semaine de la Critique’in kısa film seçici kurulu üyeleri Léo Soesanto ve Marie-Pauline Mollaret, Türkiyeli kısa filmcilerle fikir alışverişinde bulunacakları bir panele konuşmacı olarak katılacaklar. Ayrıca Mollaret, ortaklık kapsamında ‘Uluslararası Kısa Film’ jürisinin üyesi olarak görev alacak. Böylece genç sinemacılar 25. Adana Film Festivali’nde Cannes’ın temsilcileriyle buluşmuş olacak.

 

PAYLAŞ
Önceki makaleIncident in a Ghostland
Sonraki makaleKaygı Filminin DVD’si Çıktı
Sinemaya gönül veren bir grup sinefilin kurduğu Avrupa Sineması internet sitesi, Avrupa sinemasını daha geniş kitlelere tanıtmak ve bu filmlerle ilgili ufak da olsa bir tartışma ortamı yaratmak amacıyla kuruldu. Sitenin kuruluş amaçlarından biri de; tür sinemasını da yadsımadan, sinemanın sadece bir eğlence aracı olmadığının vurgusunu yapmak. Metin Erksan’dan bir alıntı yapacak olursak; bilimlerin ve sanatların varoluşlarının sınırları, geçmişin derinlikleri içindedir… Sinema bilim; sinema sanatı ve sinema bilimi kapsamında; sanatsal düşüncenin ve uygulamanın, sinemasal düşüncenin ve uygulamanın, yaratısal düşüncenin ve uygulamanın, görüntüsel düşüncenin ve uygulamanın, çekimsel düşüncenin ve uygulamanın, oluşumunu, gelişimini, dönüşümünü saptar ve oluşturur. Bu nedenle bizler de günümüzde çekilen filmler dışında, geçmişin derinliklerine doğru bir yolculuk yaparak; bu sanatı etkileyen filmleri ve yönetmenleri de tanıtmaya, eleştirmeye ve onların sinemayı nasıl algıladıklarını kavramaya gayret ediyoruz. Bir yandan da sinemanın diğer sanatlarla olan ilişkisini, filmler bağlamında tartışarak; sinemanın diğer sanatlardan ayrı düşünülemeyeceğini savunuyoruz. Bu amaçlarla, birbirinden farklı coğrafyalarda, farklı zamanlarda çekilmiş ve birbirinden farklı türlerde pek çok film eleştirisine yer vermeye çalışıyoruz. Sinemayı bir kültür olarak gören herkesin katılımına da açığız. Arzu edenler mail adresinden bizlere ulaşabilir, yazılarını paylaşabilir ve filmlerle ilgili görüşlerini iletebilir.

YORUM YOK

BİR CEVAP BIRAK