Ana sayfa Haber Adana’da Aleksey Fedorchenko’ya Vizyon Sahibi Yönetmen Ödülü

Adana’da Aleksey Fedorchenko’ya Vizyon Sahibi Yönetmen Ödülü

923
0

25.Uluslararası Adana Film Festivali’nin ülkemizde ve dünyada hak ettiği değeri görmeyen yönetmenlere dikkat çekmek için geçen yıl vermeye başladığı ödülün ikincisi bu yıl Rus yönetmene gidiyor.

22-30 Eylül 2018 tarihlerinde yapılacak 25. Uluslararası Adana Film Festivali’nin 2017’de başlattığı uluslararası ödül bu yıl da devam ediyor. Vizyon Sahibi Yönetmen Ödülü ile ülkemizde ve dünyada hak ettiği değeri yeterince göremeyen sinemacıların onurlandırılması ve keşfedilmesi amaçlanıyor. Ödülün bu yılki sahibi yeni milenyumda Rus sinemasından çıkan en önemli yönetmenlerden Aleksey Fedorchenko. Yönetmenin beş uzun, üç kısa metrajından oluşan bir retrospektif dijital kopyalarından Adanalı sinemaseverlerle buluşacak. Ödül ise yönetmene 24 Eylül gecesi yapılacak Açılış ve Onur Ödülleri Töreni’nde takdim edilecek.

Farklı kültürlere ve etnik gruplara ilgi duyan 1966 doğumlu yönetmen, kariyerine 2005’te “First On the Moon” (“Pervye Na Lune”) adlı türünde ülkesinin ilk örneği olarak anılan bir sahte belgesel ile başladı. 2007’de “Demir Yolu”ndaki baba-çocuk ilişkisi ve sirk tanımıyla ‘fantastik’ ve ‘absürd’ öğelerle ilişki kurarak sinemacının çığır açacak ‘ayrıksı’ kimliğini ortaya koydu. 2010’da Venedik ana yarışmasına giren “Sessiz Ruhlar”, onun Mikail Krichman’ın sinematografisiyle Tarkovsky ruhuna en yanaştığı filmiydi.

2012’de “Meadow Mari’nin Kutsal Eşleri”, paganizmin ‘Decameron’u misali, 23 kadın öyküsünü odağına aldı. 2014’te Sovyetler Birliği’nin avant-garde sanatçılarının arasına girdiği “Devrim Melekleri” ise ikonik bir zaman-mekan ilişkisi tasvir ederek Sergei Parajanov’a göz kırptı. Şubat 2018’de Rotterdam Film Festivali’nde açılan “Anna’nın Savaşı”, onun Yahudi soykırımına 6 yaşında bir kız çocuğunun gözünden “gerçekçi” bakışını gösterdi.

Yönetmen iki filmi dışında üç majör uluslararası festivalde yer alamayarak görmezden gelinen bir yetenek olarak hep geride kaldı. Bu uzun metrajların üçünün önünde Fedorchenko’nun Venedik Future Reloaded projesi için gerçekleştirdiği “Atavism”, “The Fourth Dimension” (2012) antolojik filmi için ürettiği “Chronoeye” ve “Where Has The Time Gome?” (2017) antolojik filmi için çektiği “Breathing” gösterilecek.

Önceki makaleAnons Venedik’te Prömiyerini Yaptı
Sonraki makaleBoğaziçi Film Festivali’nden Sergei Loznitsa’ya Onur Ödülü
Sinemaya gönül veren bir grup sinefilin kurduğu Avrupa Sineması internet sitesi, Avrupa sinemasını daha geniş kitlelere tanıtmak ve bu filmlerle ilgili ufak da olsa bir tartışma ortamı yaratmak amacıyla kuruldu. Sitenin kuruluş amaçlarından biri de; tür sinemasını da yadsımadan, sinemanın sadece bir eğlence aracı olmadığının vurgusunu yapmak. Metin Erksan’dan bir alıntı yapacak olursak; bilimlerin ve sanatların varoluşlarının sınırları, geçmişin derinlikleri içindedir… Sinema bilim; sinema sanatı ve sinema bilimi kapsamında; sanatsal düşüncenin ve uygulamanın, sinemasal düşüncenin ve uygulamanın, yaratısal düşüncenin ve uygulamanın, görüntüsel düşüncenin ve uygulamanın, çekimsel düşüncenin ve uygulamanın, oluşumunu, gelişimini, dönüşümünü saptar ve oluşturur. Bu nedenle bizler de günümüzde çekilen filmler dışında, geçmişin derinliklerine doğru bir yolculuk yaparak; bu sanatı etkileyen filmleri ve yönetmenleri de tanıtmaya, eleştirmeye ve onların sinemayı nasıl algıladıklarını kavramaya gayret ediyoruz. Bir yandan da sinemanın diğer sanatlarla olan ilişkisini, filmler bağlamında tartışarak; sinemanın diğer sanatlardan ayrı düşünülemeyeceğini savunuyoruz. Bu amaçlarla, birbirinden farklı coğrafyalarda, farklı zamanlarda çekilmiş ve birbirinden farklı türlerde pek çok film eleştirisine yer vermeye çalışıyoruz. Sinemayı bir kültür olarak gören herkesin katılımına da açığız. Arzu edenler mail adresinden bizlere ulaşabilir, yazılarını paylaşabilir ve filmlerle ilgili görüşlerini iletebilir.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here