Türkiye Sineması
Yol Ayrımı
Yavuz Turgul’un Muhsin Bey (1987) filminde, Şener Şen’in oynadığı Muhsin Bey karakteri, 1960’ların ortalarından itibaren hız kazanan köyden kente göçün ve onun beraberinde getirdiği...
Bütün Saadetler Mümkündür
Ayşe Şasa Yeşilçam Günlüğü isimli yazılarının derlendiği kitapta Türk sinemasının senaryo anlamında sorunlarından ve bunların kaynaklarından söz eder. Batı’daki tragedya geleneğinden beslenen kahramanın yolculuğu,...
Abluka
Tepenin Ardı’nda olduğu gibi, Abluka’da da ironik olan unsur, korkuyu yaratanın da korku nesnesine dönüşenin de aynı mekanizmanın ürünü oluşudur. Sistem, Kadir’i korku ve paranoya ile şekillendirirken, bir süre sonra Kadir de kendi sistemlerini yaratır. Korku ve paranoyadan beslenerek, yeni korku ve paranoyaları besler.