Cahil Periler

Cahil Periler

465
0
PAYLAŞ

15 yıldır sürdürdükleri mutlu evlilikleri eşinin ani bir trafik kazası ile ölmesiyle yıkılan ve tüm hayatı altüst olan Antonia’nın üzüntüsünü katlayacak bilinmezler bu ebedi ayrılıkla gün yüzüne çıkmaya başlar. Ferzan Özpetek takip ettiğim isimlerden biridir. İşin aslı bir tek de La finestra di fronte (Karşı Pencere) filmine bayılmıştım. Ciddi şekilde içine gömüldüğüm ve uzunca süre aklımdan çıkartamadığım bir filmdi. La fate ignoranti (Cahil Periler) için çok şey yazıldı çizildi. Yönetmenin adını dünyaya duyurduğu filmdi ayrıca. Ancak benim için koca bir hayal kırıklığı bıraktı. Filmin başındaki trafik kazası sahnesinin Meet Joe Black‘ten apartma oluşuyla kaçan tadım, acemi oyunculuklar, yapmacık dramatizasyonlar ve katmerli eşcinsellik propagandası ile bir daha dönmemek üzere, ardına bakmadan depara kalktı. Eşcinsellikle alıpveremediğim yok. Hatta direkt olarak eşcinselliği tema olarak kendisine seçen birçok filmi de sevmişliğim var. Ama iş propagandaya dönüşünce betim benzim atıyor. Maalesef hiç beğenmedim Cahil Periler‘i.

Aydın İşitemiz

PAYLAŞ
Önceki makaleMy Summer of Love
Sonraki makaleLadies in Lavender
Sinemaya gönül veren bir grup sinefilin kurduğu Avrupa Sineması internet sitesi, Avrupa sinemasını daha geniş kitlelere tanıtmak ve bu filmlerle ilgili ufak da olsa bir tartışma ortamı yaratmak amacıyla kuruldu. Sitenin kuruluş amaçlarından biri de; tür sinemasını da yadsımadan, sinemanın sadece bir eğlence aracı olmadığının vurgusunu yapmak. Metin Erksan’dan bir alıntı yapacak olursak; bilimlerin ve sanatların varoluşlarının sınırları, geçmişin derinlikleri içindedir… Sinema bilim; sinema sanatı ve sinema bilimi kapsamında; sanatsal düşüncenin ve uygulamanın, sinemasal düşüncenin ve uygulamanın, yaratısal düşüncenin ve uygulamanın, görüntüsel düşüncenin ve uygulamanın, çekimsel düşüncenin ve uygulamanın, oluşumunu, gelişimini, dönüşümünü saptar ve oluşturur. Bu nedenle bizler de günümüzde çekilen filmler dışında, geçmişin derinliklerine doğru bir yolculuk yaparak; bu sanatı etkileyen filmleri ve yönetmenleri de tanıtmaya, eleştirmeye ve onların sinemayı nasıl algıladıklarını kavramaya gayret ediyoruz. Bir yandan da sinemanın diğer sanatlarla olan ilişkisini, filmler bağlamında tartışarak; sinemanın diğer sanatlardan ayrı düşünülemeyeceğini savunuyoruz. Bu amaçlarla, birbirinden farklı coğrafyalarda, farklı zamanlarda çekilmiş ve birbirinden farklı türlerde pek çok film eleştirisine yer vermeye çalışıyoruz. Sinemayı bir kültür olarak gören herkesin katılımına da açığız. Arzu edenler mail adresinden bizlere ulaşabilir, yazılarını paylaşabilir ve filmlerle ilgili görüşlerini iletebilir.

YORUM YOK

BİR CEVAP BIRAK