Eyforiya

Eyforiya

542
1
PAYLAŞ

euforia
Eyforiya, hikayesinden çok anlatımıyla öne çıkan, deneysel bir çalışma. Bir aşk üçgeni üzerine bir dramaturji ile yol/yolculuk temasını birleştiren, bunu yaparken de anlatımını; genelde kullandığı müzik üzerine temellendiren ilgiye değer bir film. Yönetmen izlenimci kamerasıyla, doğa ile iç içe yaşayan karakterlerin çeşitli hallerini resmederken çok güzel çerçevelerde yakalamayı başarıyor. Tan vaktindeki gökyüzünün hüzünlü renkleriyle yağmurun ardından beliren gökkuşağının yarattığı huzurlu renkler tek bir potada birleşiyor. Panaromik çekimlerle doğal yaşamın bütün şiirsel uyumu ekrana yansıtılırken, yönetmen; diğer çağdaş Rus yönetmenleri gibi simgelliği de filminde kullanıyor. Eyforiya çok başarılı bir deneysel çalışma. Bu çalışmayla yönetmen Ivan Vyrypayev’de ilerisi için ümit vaadedilecek yönetmenlerden biri olduğunu kanıtlıyor. Kendine has mizahıyla, güçlü görselliğiyle ve deneysel anlatım metodlarıyla farklı ve izlenilesi bir Avrupa filmi.

Barış Saydam
bar_saydam@hotmail.com

PAYLAŞ
Önceki makaleDans Ma Peau
Sonraki makaleIn the City of Sylvia
1983, İstanbul doğumlu. 2006 yılında Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nden mezun olduktan sonra Altyazı dergisinde sinema eleştirileri yazmaya başladı. 2008’de Avrupa Sineması isimli web sitesini kurdu. 2011 yılında Hayal Perdesi dergisinde web sitesi editörlüğüne başladı ve derginin yayın kurulunda görev aldı. TÜRVAK bünyesinde çıkartılan Cine Belge isimli derginin yazı işleri müdürlüğünü yaptı. 2012’den beri Sinematek Derneği’nde Film Analizi dersi veriyor. 2013 yılından beri Türk Sineması Araştırmaları (TSA) projesinde koordinatör yardımcılığı ve içerik editörü olarak görev yapıyor. Ayrıca Giovanni Scognamillo’nun Gözüyle Yeşilçam(2011), Sinemada Tarih Yazımı (2015), Erol Ağakay: Yeşilçam’a Adanmış Bir Hayat (2015), Oyuncu, Yönetmen, Senarist, Yapımcı Yılmaz Güney (2015) ve Karanlıkta Işığı Yakalamak: Ahmet Uluçay Derlemesi (2016) isimli kitapları da bulunuyor. Başta Jean-Luc Godard olmak üzere Fransız Yeni Dalgası'nı, pek çok farklı sanat dalını filmlerinde ustalıkla kullanabilen yönetmenleri ve eleştirilerini sanattan ödün vermeden yapabilen filmleri seviyor. Istvan Szabo'nun sinemacılar dünyayı değiştiremez sözüne katılıyor; ama sinemanın insanı değiştirebileceğine inanıyor.

1 YORUM

BİR CEVAP BIRAK