Welcome

Welcome

468
0
PAYLAŞ

Welcome

Londra’da tutucu ailesinin yanında yaşayan kız arkadaşına kavuşmak için Manş Denizi’ni yüzerek aşmaya çalışan bir mültecinin hikâyesini anlatan “Hoş Geldiniz” bu hikâye çevresinde de mültecilere polisin uyguladığı sert tutumu ve insanların mültecilere karşı olan bakış açısını ekrana yansıtıyor. Yönetmen Philippe Lioret bunu yaparken ise çok bildik ve klişe bir aşk hikâyesini merkezine alarak hikâyesini alışıldık karakter çeşitlemeleri üzerine kurmaktan geri durmuyor. Hayatta hiçbir tutkusu kalmayan, eşinden boşanmış ve günden güne sinikleşen bir yüzme hocasıyla aşkının peşinden gitmek için Manş Denizi’ni aşmayı bile göze alan gözüpek ve romantik bir genci buluşturarak bir yandan yüzme hocasının hayatında o zamana kadar farkına varamadığı şeylerin farkına varmasını sağlıyor, bir yandan da genç âşığa aşkının peşinden gitmesi için bir umut ışığı yakıyor. Bütün bu klişe hikâye, olay örgüsü ve karakter çeşitlemesinin hizmet ettiği melodram öğeleri bir süre sonra da filmin sosyal gerçekliğine zarar veriyor. Hikâyenin çevresindeki mülteci sorunu ve toplumdaki bireylerin kendi güvenlikli yaşamlarının dışına çıkmadan olan bitene seyirci kalmaları, mültecilere karşı olan önyargılı tutumları bir yerden sonra bir melodramın çevresindeki süslemelermiş gibi duruyor. Lioret her ne kadar filmiyle insanların mülteci sorunu konusunda bilinçleneceklerine dair bir inanç taşısa da filmin finali itibarıyla onun taşıdığı inanç da sevgilisi için Manş Denizi’ni aşmaya çalışan çocuğun romantizminden farksız kalıyor. Eğer Lioret filmini melodramın tehlikeli sularından sıyırarak sosyal bir mesaj vermek istiyorsa naçizane görüşüm bol bol Ken Loach filmi izlemesi.

Barış Saydam
bar_saydam@hotmail.com

PAYLAŞ
Önceki makaleUn Amour de Swann
Sonraki makaleRevanche

1983, İstanbul doğumlu. 2006 yılında Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nden mezun olduktan sonra Altyazı dergisinde sinema eleştirileri yazmaya başladı. 2008’de Avrupa Sineması isimli web sitesini kurdu. 2011 yılında Hayal Perdesi dergisinde web sitesi editörlüğüne başladı ve derginin yayın kurulunda görev aldı. TÜRVAK bünyesinde çıkartılan Cine Belge isimli derginin yazı işleri müdürlüğünü yaptı. 2012’den beri Sinematek Derneği’nde Film Analizi dersi veriyor. 2013 yılından beri Türk Sineması Araştırmaları (TSA) projesinde koordinatör yardımcılığı ve içerik editörü olarak görev yapıyor. Ayrıca Giovanni Scognamillo’nun Gözüyle Yeşilçam(2011), Sinemada Tarih Yazımı (2015), Erol Ağakay: Yeşilçam’a Adanmış Bir Hayat (2015), Oyuncu, Yönetmen, Senarist, Yapımcı Yılmaz Güney (2015) ve Karanlıkta Işığı Yakalamak: Ahmet Uluçay Derlemesi (2016) isimli kitapları da bulunuyor. Başta Jean-Luc Godard olmak üzere Fransız Yeni Dalgası’nı, pek çok farklı sanat dalını filmlerinde ustalıkla kullanabilen yönetmenleri ve eleştirilerini sanattan ödün vermeden yapabilen filmleri seviyor. Istvan Szabo’nun sinemacılar dünyayı değiştiremez sözüne katılıyor; ama sinemanın insanı değiştirebileceğine inanıyor.

YORUM YOK

BİR CEVAP BIRAK