White Night Wedding

White Night Wedding

432
0
PAYLAŞ

White Night Wedding

Anton Çehov’un ilk uzun tiyatro oyunu İvanov’un serbest bir uyarlaması olan “Belalı Düğün” Çehov’un çöküş süreci içindeki bir kahramanın iç hesaplaşmasını anlatış tarzına öykünüyor. Yazarın eserinin derinliğiyle ve arka planıyla ilgilenmeyen yönetmen Baltasar Kormakur sadece eserdeki kahramanın bakış açısını filminde kullanıyor. İlk karısından travmatik bir şekilde ayrılan ve kendisinden 12 yaş küçük öğrencisiyle yeniden evlenme hazırlıkları yapan başkarakter aslında hem ilk evliliğinin kendisinde yarattığı travma yüzünden bir çöküş içinde hem de evleneceği kızı hak edip etmediğine dair bir iç hesaplaşma yaşamakta… İşte bu süreci başkarakterin bakış açısıyla izleyicilere yansıtan yönetmen bu klişe karakterin yanına da ilginç mizahi yanları olan yan karakterler yaratarak filmin eğlence kat sayısını arttırıyor. Soğuk ve tuhaf İskandinav mizahı sayesinde iki sevgilinin evliliğe doğru giden süreçte başlarına gelenler eğlenceli sahneler doğursa da nihayetinde film çok hafif ve derinlikten yoksun, izle ve kendini iyi hisset tarzında bir filmin ötesine geçemiyor. İzlanda’dan turistik karelerle basit ve yüzeysel filmini süsleyen Kormakur bir önceki filmi “Myrin”in aksine bu sefer çok aydınlık ve izleyenin içini rahatlatacak bir film kotarıyor. Hafif ve eğlenceli filmleri sevenler belki keyifle izleyebilir ama çok sığ bir film olduğunu da itiraf etmek gerekiyor.

Barış Saydam
bar_saydam@hotmail.com

PAYLAŞ
Önceki makaleZelary
Sonraki makaleDen du Frygter
1983, İstanbul doğumlu. 2006 yılında Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nden mezun olduktan sonra Altyazı dergisinde sinema eleştirileri yazmaya başladı. 2008’de Avrupa Sineması isimli web sitesini kurdu. 2011 yılında Hayal Perdesi dergisinde web sitesi editörlüğüne başladı ve derginin yayın kurulunda görev aldı. TÜRVAK bünyesinde çıkartılan Cine Belge isimli derginin yazı işleri müdürlüğünü yaptı. 2012’den beri Sinematek Derneği’nde Film Analizi dersi veriyor. 2013 yılından beri Türk Sineması Araştırmaları (TSA) projesinde koordinatör yardımcılığı ve içerik editörü olarak görev yapıyor. Ayrıca Giovanni Scognamillo’nun Gözüyle Yeşilçam(2011), Sinemada Tarih Yazımı (2015), Erol Ağakay: Yeşilçam’a Adanmış Bir Hayat (2015), Oyuncu, Yönetmen, Senarist, Yapımcı Yılmaz Güney (2015) ve Karanlıkta Işığı Yakalamak: Ahmet Uluçay Derlemesi (2016) isimli kitapları da bulunuyor. Başta Jean-Luc Godard olmak üzere Fransız Yeni Dalgası'nı, pek çok farklı sanat dalını filmlerinde ustalıkla kullanabilen yönetmenleri ve eleştirilerini sanattan ödün vermeden yapabilen filmleri seviyor. Istvan Szabo'nun sinemacılar dünyayı değiştiremez sözüne katılıyor; ama sinemanın insanı değiştirebileceğine inanıyor.

YORUM YOK

BİR CEVAP BIRAK