Crulic

Crulic

322
0
PAYLAŞ


Konusunu gerçek hayattan alan bir canlandırma belgesel. Ne tam bir doküdrama ne de tam kurgusal bir animasyon örneği. Kısaca hayatı, ailesi, kendisi ve ülkesiyle hesabı henüz kapanmamış bir ölünün anı defterinin sayfalarında yolculuk. Otuz üç yaşındaki Romanyalı Claudiu Crulic’in anne ve babasının boşanmasının ardından okulu bırakıp eli iş tutan bir yetişkine dönüşmesi ve bir yanlış anlaşılma sonucu hapse girmesiyle başladığı ölüm orucunu anlatıyor.

Sade, basit ve çok sıradan bir hayat, hırsızlık suçlaması üzerine bir onur elde etme mücadelesine evrilerek kutsallaşıyor ve bir direnişçinin yürüyüşüne dönüşüyor. Bunu sağlayan en önemli etkense filmde uygulanan biçim dilinin farklılığı. Ayrıca Yankesici (Pickpocket) filmiyle ters orantılı olarak hırsızlık yapan Michel’in değişen hayatı gibi burada da yapmadığı bir hırsızlıkla suçlanan Crulic’in yüzünü ilâhi kadere dönerek yücelmesi, insanı içine alan çizgiler, renkler ve amaçlı kullanılan kolaj tekniği yoluyla anlatılıyor. Ölmeden önce ölmeyi tavsiye eder nitelikteki filmin sonu umut vadetmese de bünyesinde barındırdığı farklı teknikler açısından kendinden sonrakiler için bir örnek arz ediyor.

Ayşe Yılmaz
kevirtaksimi@gmail.com

PAYLAŞ
Önceki makale44. Siyad Ödülleri Sahiplerini Buldu
Sonraki makaleLe Tableau
Sinemaya gönül veren bir grup sinefilin kurduğu Avrupa Sineması internet sitesi, Avrupa sinemasını daha geniş kitlelere tanıtmak ve bu filmlerle ilgili ufak da olsa bir tartışma ortamı yaratmak amacıyla kuruldu. Sitenin kuruluş amaçlarından biri de; tür sinemasını da yadsımadan, sinemanın sadece bir eğlence aracı olmadığının vurgusunu yapmak. Metin Erksan’dan bir alıntı yapacak olursak; bilimlerin ve sanatların varoluşlarının sınırları, geçmişin derinlikleri içindedir… Sinema bilim; sinema sanatı ve sinema bilimi kapsamında; sanatsal düşüncenin ve uygulamanın, sinemasal düşüncenin ve uygulamanın, yaratısal düşüncenin ve uygulamanın, görüntüsel düşüncenin ve uygulamanın, çekimsel düşüncenin ve uygulamanın, oluşumunu, gelişimini, dönüşümünü saptar ve oluşturur. Bu nedenle bizler de günümüzde çekilen filmler dışında, geçmişin derinliklerine doğru bir yolculuk yaparak; bu sanatı etkileyen filmleri ve yönetmenleri de tanıtmaya, eleştirmeye ve onların sinemayı nasıl algıladıklarını kavramaya gayret ediyoruz. Bir yandan da sinemanın diğer sanatlarla olan ilişkisini, filmler bağlamında tartışarak; sinemanın diğer sanatlardan ayrı düşünülemeyeceğini savunuyoruz. Bu amaçlarla, birbirinden farklı coğrafyalarda, farklı zamanlarda çekilmiş ve birbirinden farklı türlerde pek çok film eleştirisine yer vermeye çalışıyoruz. Sinemayı bir kültür olarak gören herkesin katılımına da açığız. Arzu edenler mail adresinden bizlere ulaşabilir, yazılarını paylaşabilir ve filmlerle ilgili görüşlerini iletebilir.

YORUM YOK

BİR CEVAP BIRAK