Hayal Perdesi’nin Yeni Sayısı Yayında!

Hayal Perdesi’nin Yeni Sayısı Yayında!

294
0
PAYLAŞ


Hayal Perdesi Ocak-Şubat 2013 tarihli 32. sayısıyla www.hayalperdesi.net adresinde yayında…

Derginin vizyon sayfalarında bu sayıda, Andrew Dominik’in sert ve çarpıcı filmi Kibarca Öldürmek, Peter Jackson’ın uzun bir aradan sonra Yüzüklerin Efendisiserisinin öncesini anlatan çalışması Hobbit: Beklenmedik Yolculuk, Ang Lee’nin masalsı anlatısı Pi’nin Yaşamı, Michael Haneke’nin yaşlı bir burjuva çifti merkezine aldığı Aşk’ı, Benh Zeitlin’in bol ödüllü şaşırtıcı ilk filmi Düşler Diyarıve Joe Wright’ın özgün uyarlaması Anna Karenina yer alıyor.

Hayal Perdesi’nin bu sayıdaki kapak konusu ise, geçtiğimiz senenin vizyonu… 2012 yılında vizyona giren filmlerin istatistiksel olarak bir dökümünün yapıldığı 2012 Gişe Raporu, sinemamızın toplumsal bilinçdışıyla ilişkisini açığa çıkarmaya çalışan ve geçen yıl vizyona giren yerli yapımlarda toplumsal katmanların işleyişini konu alan Erkeklik Krizinin Gölgesinde Türkiye Sineması başlıklı bir makalenin bulunduğu vizyon değerlendirmesi, Hayal Perdesiyazarlarının 2012 yılı seçkileriyle sonlanıyor.

Altmışlı yıllardan beri faal olarak sinema eleştirmenliği yapan ve 1987 yılından beri de FIPRESCI’de Genel Sekreterlik görevini yürüten Klaus Eder’le sinema eleştirmenliği ve eleştirinin günümüzdeki konumu üzerine yapılan söyleşinin yanı sıra, Perspektif bölümünde, Zeynep Gemuhluoğlu Divan Edebiyatı’ndaki imgelerin sinema diline aktarılabilme imkânını tartıştığı ve odağına Metin Erksan’ın Sevmek Zamanı filmini aldığı Mesnevi’den Sinemaya Aşk, Sûret ve Zaman isimli makalesi de derginin yeni sayısında öne çıkan başlıklardan.

Türk Sineması Araştırmaları’nda Halit Refiğ’in eşi Gülper Refiğ’le yönetmenin Türk sinemasındaki yeri üzerine yapılmış bir söyleşi ve Kamera Arkası’nda Cahit Berkay’la sinemada müzik kullanımına dair keyifli bir sohbet bulunuyor. Kısa-ca sayfalarında Sinan Sertel kısa filmcilerin yaşadıklarına ayna tutarken, Belgesel Odası’nda Zeynep Turan 4. Hangi İnsan Hakları? Film Festivali’nden akılda kalan belgesellere değiniyor, DiziKritik’te Şubat’ın değişen yüzü sorgulanıyor, Kitaplık da ise Serazer Pekerman yeni çıkan kitabı Film Dilinde Mahrem’i anlatıyor, Neden Film Seyrediyoruz’da ise sosyolog ve yazar Besim F. Dellaloğlu insanların neden film seyredebileceği üzerine sorgulama yapıyor.

Hayal Perdesi’nin 32. sayısının en önemli yeniliği ise, derginin son kısmında yer alan ve özellikle yurtdışında Türk sinemasına dair bilgilere ulaşmaya çalışan okur ve araştırmacıların faydalanabileceği English Sectionbölümü. Bundan sonraki sayılarda da yer alacak olan bölümde, sinema literatürüne katkı sağlayacak makaleler ve söyleşiler yayınlanacak.
PAYLAŞ
Önceki makaleCoen Kardeşler’in Yeni Filminin İlk Fragmanı
Sonraki makaleNestor Almendros’un Sinematografisi
Sinemaya gönül veren bir grup sinefilin kurduğu Avrupa Sineması internet sitesi, Avrupa sinemasını daha geniş kitlelere tanıtmak ve bu filmlerle ilgili ufak da olsa bir tartışma ortamı yaratmak amacıyla kuruldu. Sitenin kuruluş amaçlarından biri de; tür sinemasını da yadsımadan, sinemanın sadece bir eğlence aracı olmadığının vurgusunu yapmak. Metin Erksan’dan bir alıntı yapacak olursak; bilimlerin ve sanatların varoluşlarının sınırları, geçmişin derinlikleri içindedir… Sinema bilim; sinema sanatı ve sinema bilimi kapsamında; sanatsal düşüncenin ve uygulamanın, sinemasal düşüncenin ve uygulamanın, yaratısal düşüncenin ve uygulamanın, görüntüsel düşüncenin ve uygulamanın, çekimsel düşüncenin ve uygulamanın, oluşumunu, gelişimini, dönüşümünü saptar ve oluşturur. Bu nedenle bizler de günümüzde çekilen filmler dışında, geçmişin derinliklerine doğru bir yolculuk yaparak; bu sanatı etkileyen filmleri ve yönetmenleri de tanıtmaya, eleştirmeye ve onların sinemayı nasıl algıladıklarını kavramaya gayret ediyoruz. Bir yandan da sinemanın diğer sanatlarla olan ilişkisini, filmler bağlamında tartışarak; sinemanın diğer sanatlardan ayrı düşünülemeyeceğini savunuyoruz. Bu amaçlarla, birbirinden farklı coğrafyalarda, farklı zamanlarda çekilmiş ve birbirinden farklı türlerde pek çok film eleştirisine yer vermeye çalışıyoruz. Sinemayı bir kültür olarak gören herkesin katılımına da açığız. Arzu edenler mail adresinden bizlere ulaşabilir, yazılarını paylaşabilir ve filmlerle ilgili görüşlerini iletebilir.

YORUM YOK

BİR CEVAP BIRAK