Ana sayfa Haber İstanbul Modern’den Panahi Retrospektifi

İstanbul Modern’den Panahi Retrospektifi

708
0

İstanbul Modern’den Cafer Panahi Retrospektifi

İstanbul Modern Sinema, 3 ve 10 Şubat tarihlerinde, İran sinemasının öncülerinden Cafer Panahi’nin filmlerine ev sahipliği yapıyor. 1995 yılında 48.Cannes Film Festivali’nde Altın Kamera ödülü alan Beyaz Balon, 1998 yılında 17.Uluslararası İstanbul Film Festivali’nde Altın Lale’yi kazanan Ayna ve 2000’de 57.Venedik Film Festivali’nde Altın Aslan ödülünü alan Daire’nin de aralarında olduğu beş uzun metrajlı filmden oluşan program, 61. Berlin Film Festivali’nden bir hafta önce İstanbul Modern’de gösteriliyor.

Programda, yedi yaşındaki Raziye’nin yılbaşı hediyesi için istediği Japon balığına ulaşma öyküsünü Abbas Kiarostami’nin senaryosuyla aktaran ve İran sokaklarında geçen yabancı ve karmaşık bir hayat kesitini yansıtan 1995 yapımı Beyaz Balon, küçük Mina’nın modern İran’ın sosyo-kültürel yaşantısına ayna tutan bir metafor olduğu 1997 yapımı Ayna, İran’daki sosyal sınıf farkını ve erkeklerin sıkışmışlıklarını, yaşadıkları çaresizliği öne çıkaran sürükleyici bir dram olan 2003 yapımı Kanlı Altın, kadınların futbol maçına alınmadığı İran’da ‘”her şeyi yapmanın bir yolu olduğu” fikrinden yola çıkarak, futbol maçına erkek kılığında giden kadınların heyecan dolu dramını anlatan, yönetmenin komedi unsurları içeren ilk ve tek öyküsü 2006 yapımı Ofsayt, farklı geçmişlerden gelen ve toplumun baskısı altında kapana kısılmış dört kadın karakter üzerinden “daire”den çıkmanın imkânsızlığını gösteren bir başyapıt olan 2000 yapımı Daire yer alıyor.

Filmlerin gösterim tarih ve saatleri:

3 Şubat Perşembe:
Beyaz Balon 13.00
Ayna 15.00
Daire 17.00
Kanlı Altın 19.00

10 Şubat Perşembe:
Ofsayt 13.00
Beyaz Balon 15.00
Ayna 17.00
Daire 19.00

Önceki makale!f İstanbul 2011’den Öne Çıkanlar
Sonraki makaleKaybedenler Kulübü
Sinemaya gönül veren bir grup sinefilin kurduğu Avrupa Sineması internet sitesi, Avrupa sinemasını daha geniş kitlelere tanıtmak ve bu filmlerle ilgili ufak da olsa bir tartışma ortamı yaratmak amacıyla kuruldu. Sitenin kuruluş amaçlarından biri de; tür sinemasını da yadsımadan, sinemanın sadece bir eğlence aracı olmadığının vurgusunu yapmak. Metin Erksan’dan bir alıntı yapacak olursak; bilimlerin ve sanatların varoluşlarının sınırları, geçmişin derinlikleri içindedir… Sinema bilim; sinema sanatı ve sinema bilimi kapsamında; sanatsal düşüncenin ve uygulamanın, sinemasal düşüncenin ve uygulamanın, yaratısal düşüncenin ve uygulamanın, görüntüsel düşüncenin ve uygulamanın, çekimsel düşüncenin ve uygulamanın, oluşumunu, gelişimini, dönüşümünü saptar ve oluşturur. Bu nedenle bizler de günümüzde çekilen filmler dışında, geçmişin derinliklerine doğru bir yolculuk yaparak; bu sanatı etkileyen filmleri ve yönetmenleri de tanıtmaya, eleştirmeye ve onların sinemayı nasıl algıladıklarını kavramaya gayret ediyoruz. Bir yandan da sinemanın diğer sanatlarla olan ilişkisini, filmler bağlamında tartışarak; sinemanın diğer sanatlardan ayrı düşünülemeyeceğini savunuyoruz. Bu amaçlarla, birbirinden farklı coğrafyalarda, farklı zamanlarda çekilmiş ve birbirinden farklı türlerde pek çok film eleştirisine yer vermeye çalışıyoruz. Sinemayı bir kültür olarak gören herkesin katılımına da açığız. Arzu edenler mail adresinden bizlere ulaşabilir, yazılarını paylaşabilir ve filmlerle ilgili görüşlerini iletebilir.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here